HKB Blog

HKB

Droom – Waarom doe je wat je doet?

Iedere ondernemer heeft een andere droom. De één droomt van de lol die hij of zij heeft met zijn of haar mensen. Een ander droomt over de dingen waar hij of zij trots op is. Bij HKB horen we veel ondernemersdromen.

Lees verder »
HKB Toekomststrategie - Missie
HKB

Missie | Waarom doen we wat we doen?

Als de visie is benoemd, is het zaak de organisatie voor de visie te winnen door te inspireren, te beïnvloeden en te overtuigen. Waar de visie het toekomstige doel is waar jij met jouw bedrijf heen wilt, zegt een missie meer over de wijze waarop je dat wilt bereiken. Een missie definieert de bestaansgrond van jouw onderneming en geeft antwoord op de vraag ‘Waarom doen we wat we doen?’

Lees verder »
HKB

Bedrijfsresultaat verbeteren met data

Jouw bedrijf bezit enorme bergen aan data, veel meer dan je zelf eigenlijk weet. Natuurlijk gaat het in de media dan veel over privacygevoelige data en de mogelijkheid dat jouw data gehackt wordt en wordt vergrendeld of verkocht door cybercriminelen.

Maar wat kan je nou eigenlijk zelf met al die data?

Lees verder »
HKB

De aanhouder wint!

Sommige ondernemers denken dat ze worden ervaren als een lastpak als ze follow-up gesprekken voeren. Er heerst dan de angst dat dit ertoe zal leiden dat de prospect het product of de oplossing zal afwijzen. Daarom maken veel ondernemers de fout om maar een of twee keer op te volgen. 

Lees verder »
HKB

Wat is een sales funnel?

Een sales funnel is een hulpmiddel dat het proces beschrijft waarbij suspects ook daadwerkelijk klant worden. De sales funnel wordt ingezet om een forecast te kunnen maken. Een forecast is een voorspelling van de omzet die je kunt behalen bij een bepaalde (verkoop)inspanning. Daarmee is een sales funnel bij uitstek geschikt om accountmanagers en verkopers goed te kunnen sturen.

Lees verder »
positionering
HKB

Wat is jouw onderscheidend vermogen?

Bekijk jij je bedrijf wel eens door de ogen van een klant? Pas als je een goed beeld hebt van de punten waarmee jij je van concurrenten onderscheidt, kun je jouw merk of formule positioneren in de markt. Waarom zijn je klanten tevreden over jouw product of dienst? Je bedrijf bekijken vanuit het perspectief van de klant geeft je inzicht in wat je beter kan doen voor je klant ten opzichte van je concurrenten.

Lees verder »