HKB Blog

Toekomststrategie - Motivatie

Motivatie | Welke focus heeft jouw organisatie?

De strategische motivatie helpt bij het definiëren en bereiken van jouw strategie. De motivatie vertegenwoordigt de belangrijkste invloeden en factoren die van belang zijn voor het succes van jouw bedrijf. Deze motivatie wordt beïnvloed door een verscheidenheid aan externe en interne factoren.

Lees verder »
HKB Kernwaarden bedrijf

Kernwaarden | Ken jij de identiteit van jouw bedrijf?

Kernwaarden zijn belangrijk voor de identiteit van je bedrijf. Ze geven je werknemers houvast en het gevoel dat ze aan iets belangrijks bijdragen. Jouw waarden bepalen hun houding en gedrag. Zorg er daarom voor dat jouw werknemers weten wat er van hen verwacht wordt om de kernwaarden uit te dragen. Maar welke kernwaarden kies je voor jouw bedrijf?

Lees verder »
Groeistrategie - missie

Missie | Waarom doen we wat we doen?

Als de visie is benoemd, is het zaak de organisatie voor de visie te winnen door te inspireren, te beïnvloeden en te overtuigen. Waar de visie het toekomstige doel is waar jij met jouw bedrijf heen wilt, zegt een missie meer over de wijze waarop je dat wilt bereiken. Een missie definieert de bestaansgrond van jouw onderneming en geeft antwoord op de vraag ‘Waarom doen we wat we doen?’

Lees verder »
changing course

Visie | Hoe zie jij jezelf in de wereld van morgen?

De visie van de organisatie geeft een kort en helder antwoord op de vraag: ‘hoe zien wij onszelf in de wereld van morgen?’ Het is het idee dat een bedrijf heeft over de ontwikkelingen in haar branche en welke kant directie en medewerkers willen dat het bedrijf opgaat. Maar hoe maak je de Visie die aansluit bij jouw bedrijf?

Lees verder »
HKB strategische piramide

De 9 pijlers voor jouw toekomststrategie

Wat is het bestaansrecht van jouw bedrijf? Waarom is jouw bedrijf van toegevoegde waarde voor jouw klanten? Tijdens een crisis is het kunnen geven van een goed antwoord op deze vragen het verschil tussen een succesvol bedrijf en een bedrijf dat het moeilijk kan gaan krijgen. Als jij niet weet wat jouw toegevoegde waarde is voor jouw klant, weet die klant dat dan wel?

Lees verder »
business plan voor een groeistrategie

Jouw groeistrategie van A tot Z

Het maken van een goed plan vraagt tijd en inspanning. Hoe kun je jouw ambitie en verlangens concreet vastleggen op een stuk papier? En hoe zorg je dat jouw plan succesvol gedragen wordt door iedereen binnen je bedrijf?

Lees verder »