Libra blijft top voor de werknemers
HKB begeleidt Libra Service Automatisering (LSA) al vanaf 2014 bij haar missie om haar medewerkers te begeleiden bij de transitie van hun bedrijf en hun inzetbaarheid voor de lange termijn te waarborgen.
LSA is een bedrijf dat actief is in de ICT dienstverlening voor de zakelijke markt en particulieren. LSA levert volledige dienstverlening aan het mkb waarbij de ICT infrastructuur voor een bedrijf volledig verzorgt wordt, van ZZP’ers tot bedrijven met 150 werkplekken. Afgelopen jaren is het bedrijf flink gegroeid en is het in de regio de Kempen een van de toonaangevende partners op het gebied van zakelijke ICT in het MKB. Door deze groei zijn er een aantal complicaties op de werkvloer ontstaan.
Op de service afdeling veroorzaakte de bedrijfsgroei van LSA dat de contactmomenten met klanten zijn toegenomen. De medewerkers gaven aan dat dit bij hen een hoge werkdruk oplevert. Daarnaast heeft LSA de afgelopen jaren een aantal jonge en talentvolle medewerkers aangenomen. wilde haar talentprogramma graag verbeteren met het doel de medewerkers langer aan zich te kunnen binden en meer uitdaging te kunnen bieden.
Er is door de adviseurs van HKB een analyse gemaakt wat er mogelijk is binnen LSA voor de duurzame inzetbaarheid van haar medewerkers. Er is onderzoek gedaan naar de mogelijkheden tot gezond en veilig werken. Daarnaast zijn op basis van een aantal analyses voor de medewerkers van LSA plannen gemaakt zich te kunnen ontwikkelen naar hun eigen ambities binnen het bedrijf & hoe samen te werken aan een leercultuur binnen het LSA.