Met deze marketing weten klanten jou te vinden!
Wat brengt 2019 met zich mee op het gebied van online marketing? Steffie heeft het voor je uitgezocht! Zorg dat Google je vindt, maak gebruik van Chatbots en verzamel die gouden e-mailadressen. En dan nu graag in het Nederlands:
Zorg dat Google je vindt!
Als bedrijf wil je dat jouw website als eerste gevonden wordt. Voor Google is dit steeds moeilijker, omdat er tot de dag van vandaag meer dan 966 miljard(!) websites zijn geteld. En dan komen er iedere minuut nog eens 380 websites bij. Zorg maar eens dat jouw website gevonden wordt tussen die berg!
Daarom is het essentieel je website up-to-date te houden en Google te vriend te blijven. Als jij het niet doet en je concurrenten wel.. Drie keer raden wie er wel bovenaan gevonden gaat worden. Daarnaast kun je Google helpen jouw website zo goed mogelijk vindbaar te maken met de juiste zoekwoorden, juiste meta omschrijvingen, juiste trefwoorden en snelheid (speed). Niet alleen bij tekst, maar ook bij afbeeldingen. Blijf je website regelmatig updaten, maar onthoud wel: schrijf je website voor je bezoeker en niet voor Google.
Maak gebruik van Chatbots
“Hallo, kan ik je ergens mee helpen” komt er op de pop-up van de website tevoorschijn. Waarschijnlijk heb je dit vast al wel eens meegemaakt. Dit wordt ook wel een Chatbot genoemd, net zoals Facebook Messenger en Whatsapp. Jouw klanten kunnen op deze manier snel met de makkelijkste vragen geholpen worden! Daarnaast is de drempel lager om een vraag te stellen via de Chatbot, dan de telefoon te pakken en te bellen. Profiteren maar!
Verzamel gouden e-mailadressen
Het wordt voor bedrijven steeds moeilijker aan e-mailadressen te komen door de nieuwe privacy-wet. Dus hoe zorg je er nou voor als bedrijf dat je wel een bestand hebt waar je gouden leads tussen staan? Wanneer zou je zelf je e-mailadres afgeven? Als je er iets voor terug krijgt natuurlijk! Geef je e-mailadres in ruil voor 10% korting bijvoorbeeld. Loop voor op je concurrenten en zorg dat je de gouden e-mails in je bezit hebt. Daar is je website een heel makkelijk middel voor! Waarom? Omdat het is belangrijk in contact te blijven met je doelgroep en e-mailmarketing is daar de perfecte mogelijkheid voor!