Jouw bedrijfsresultaat verbeteren met data
Jouw bedrijf bezit enorme bergen aan data, veel meer dan je zelf eigenlijk weet. Natuurlijk gaat het in de media dan veel over privacygevoelige data en de mogelijkheid dat jouw data gehackt wordt en wordt vergrendeld of verkocht door cybercriminelen.
“Maar wat kan je nou eigenlijk zelf met al die data?”
Jouw data geeft jouw toegang tot het leren kennen van jouw klanten, jouw prospects en jouw product en/of dienst. Niet alleen individueel, maar juist als geheel. Door alle transacties, orders, websitegegevens & administratiedata bij elkaar te voegen, creëer je een bron van kennis voor resultaatverbetering in jouw bedrijf.
Leer jouw bedrijf kennen door middel van je eigen data!
We denken vaak veel te weten van de klant. Immers, jijzelf, jouw relatiebeheerder, verkoper of hoofd bedrijfsbureau heeft veel contact met de klant. Dat klopt, maar dan gaat dat enkel over deze klant zelf. Wat weet je van al jouw klanten samen?
Door middel van de data in jouw bedrijf is gemakkelijk te achterhalen hoe jouw klanten zich in totaal gedragen, wat ze gemeen met elkaar hebben en wat juist jouw verschillende klanttype zijn. In welke periode je meer nieuwe klanten hebt en in welke je het juist van je bestaande klanten moet hebben. En hoe jouw omzet bijvoorbeeld geografisch verdeeld is: van heel regionaal tot verspreid over de hele wereld.
Er is veel meer data ter beschikking over de potentiële klanten van jouw bedrijf dan je zelf voor mogelijk houdt. Wie komt er allemaal op jouw website of heeft zich geabonneerd op een van jouw kanalen? En om welke reden zijn ze in jouw geïnteresseerd, maar nu nog niet tot kopen of contact overgegaan?
Maar ook over jouw product of dienst is een wereld aan data beschikbaar die jou kan helpen een beter resultaat te behalen. Zo kun je met de juiste informatie achterhalen waar de uren van jouw medewerkers in gaan zitten, welk product de beste marge geeft en op welk product jouw prijzen nu eigenlijk onvoldoende zijn om de totale kosten te kunnen dekken. Kortom; op welke producten kun je (meer) winst maken, en op welke moet er iets veranderen?
Deze, en nog veel meer, informatie over jouw bedrijf, jouw klanten samen zitten allemaal verstopt in jouw bedrijf. Welke kansen kan het voor jouw bedrijf geven om meer en beter inzicht te hebben in de prestaties van jouw bedrijf, jouw klanten en jouw producten?
Wil jij nou meer weten over welke data jij in jouw bedrijf hebt en wat je daarmee zou kunnen? Wij komen graag, volledig vrijblijvend, kennismaken om te inventariseren wat data voor jou zou kunnen doen.
Neem contact op met Rick van Hout via 06-22038431 of via r.vanhout@hkb-advies.nl, of vul het contactformulier hier rechts in.